Jak to miło powspominać… poranek, 18 czerwca… grupa naszych parafian wyruszyła na pielgrzymkę do Jędrzejowa i Sandomierza. Z dobrymi humorami ruszyliśmy nowym autokarem na podbój urokliwych zakątków Kielecczyzny. Naszym „Mistrzem – Przewodnikiem” był  dr Stefan Zatoński (emerytowany nauczyciel języka polskiego w ZS w Złotym Potoku, obecny Radny Gminy Janów). Przez cały czas podróży i zwiedzania była nam przybliżana w jakże obrazowy, a jednocześnie olśniewająco poprawnie deklamowaną polszczyzną, tematyka historii przemierzanych ziem, rozsianych zabytków kulturowych.
W Jędrzejowie uczestniczyliśmy we Mszy św. koncelebrowanej (sprawowali ją ojciec cysters i ks. Grzegorz). Pielgrzymi przedstawili swe intencje za wstawiennictwem bł. bp. Wincentego Kadłubka, a po Eucharystii mieliśmy możliwość ucałowania relikwii Błogosławionego. W Królewskim Mieście Sandomierzu nawiedziliśmy Katedrę, kościół pw. św. Jakuba, Dom ks. Jana Długosza… po przerwie obiadowej zwiedziliśmy trasę podziemną miasta a po urokliwym spacerze wzdłuż wąwozu św. Królowej Jadwigi, rozkoszowaliśmy się rejsem statkiem po Wiśle… Wieczorny sentymentalny spacer uliczkami Starówki utrwalił w nas duchowe przeżycia i bogate wrażenia pielgrzymiego dnia.

16 lipca kolejna grupa pątników również uda się w te miejsca, a już teraz myślimy o wrześniowym, tym razem dwudniowym wyjeździe (piątek – sobota 09 -10.09) do Kazimierza Dolnego, Puław i Nałęczowa… pomarzyć warto, bo marzenia się spełniają…